"6 hónapos vagyok.Úgy döntöttem, itt az ideje hogy kezembe vegyem a sorsomat. Ha a családomon múlik, nem sok minden marad fenn az utókornak belőlem, hisz negyedik gyerekként elvárják hogy észrevétlenül ha lehet a család életét nem túlságosan bonyolítva cseperedjem fel önellátóvá. Hát mondanom sem kell nem sejtik még, hogy kivel állnak szemben......."2012.április

2012. november 23., péntek

Öregszik, de azért még törekszik

Közeleg anyukám szülinapja, és mivel ő mindent megtesz azért, hogy a környezetében senki ne feledkezzen meg róla így jutott a fülembe az utóbbi napokban a második leggyakrabban hangoztatott szám (első helyen még mindig a pluszkilók számolása áll), és mindjárt összeállt a kép. Mert ugye ha az ember anyukájáról kiderül hogy már nem mai csirke mindjárt érthetőbbé válik az indulás-ajtózárás-homlokra csapás-visszafutás napi rutinja, a séta a spájzba-levegőbe bámulás - koncentrálás-"miért is jöttem ide?" költői kérdések sora, a heteken át hajbalzsammal való arctisztítás, és az utolsó tepsi süti következetes sütőben felejtése. Írhatnék még az alapos gonddal megírt vásárlócédulák otthon hagyásáról, a parkoló kártya feltöltés utáni első használatakor való automatában felejtéséről(ez sem csak egyszer esett meg), elhagyott vagy wc-be ejtett telefonokról....stb
Kétségkívül a legidegesítőbb azonban ahogy sárba taposva egyediségünket, mikor megszólít bennünket minimum másodszorra de inkább harmadszorra találja el a nevünket (előfordul a negyedszerre, és igen sajnos ha igazán formában van Lottit is belekeverve akár ötödikként trafál bele),amit mi gyerekek már egész jól tolerálunk. Ő viszont láthatóan szenved tőle és magát a milyen anya vagyok szólamokkal ostorozva őrlődik.
Mindezeket látva úgy döntöttem, hogy szülinapja alkalmából lazítok egy kicsit a gyeplőn és megpróbálom teljesen egyedül elszórakoztatni magam, hadd koncentrálhasson a dolgaira. A minap például amíg főzött én az épp szokásos kukázásomra indultam a mosogató alá, mikor megakadt a szemem egy hatalmas doboz mosogatógép tablettán. Megkaparintottam és eliszkoltam vele. Felét leborítottam az épp az előszobában lustálkodó Lotti elé(nem akartam kihagyni a buliból a legjobb haveromat), majd a maradékot gondosan egyenként elhelyeztem a lakás legkülönbözőbb pontjain. Ez kb 1 hete volt de még mindig kerülnek elő tabletták és még mindig zsörtölődnek velem, csak tudnám hogy miért. Persze egyre többször van olyan hogy a szüleim fogalmai szerint is jól elvagyok egyedül. Elég hozzá a mindent zaklatást elviselő Lotti kutyánk, vagy a kertből becipelt kis csúszda és hosszú másodpercekig kibírom anya társasága nélkül. Persze mivel tudom, hogy ő viszont túl sokáig nem bírja ki nélkülem, azért rendszeres időközönként hangosan sipítozva jelentkezem le nála.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése