"6 hónapos vagyok.Úgy döntöttem, itt az ideje hogy kezembe vegyem a sorsomat. Ha a családomon múlik, nem sok minden marad fenn az utókornak belőlem, hisz negyedik gyerekként elvárják hogy észrevétlenül ha lehet a család életét nem túlságosan bonyolítva cseperedjem fel önellátóvá. Hát mondanom sem kell nem sejtik még, hogy kivel állnak szemben......."2012.április

2012. október 5., péntek

A pakológép

Igen újabban így csúfolnak, szerintem azért mert szembesítem őket rendetlenségükkel és rossz szokásaikkal. Nem bírom hogy mindent szanaszét hagynak aztán fennhangon rákenik arra, aki verbálisan még nem tud tiltakozni.Ha például a kanapé melletti kis asztalon borospoharat vagy tányért találok, az hótziher hogy apukám "felejtette" ott és én sebtiben felkapom hogy hangos szemrehányások közepette tukmáljam rá.
A szabadon hagyott távirányítót is előszeretettel tuszkolom apukám kezébe, akár akarja akár nem, mert bár nálunk ritkán megy a tévé, azért apukám szereti azt hinni hogy nála van az irányítás így általában ő szorongatja. Igaz mióta a ki/be kapcsoló gombját sikeresen kiharaptam és eltüntettem(hiába kutatták át érte napokig a pelusom tartalmát), azóta szükség van egy bekapcsoló emberre is a távirányító mellett, ami esetünkben nem gond , lévén hogy sok az 1 négyzetméterre jutó gyerek. Anyukám széles vigyorral nyugtázta mikor napokig a takarító szivaccsal üldöztem, mondván, hogy ez is csak azt bizonyítja, hogy ő az egyetlen aki egész nap gürcöl a házimunkával de mindjárt meg is rémült a gondolatra, hogy akkor neki most már mindig szivacs lesz a jele az "élet-óvodában" . Miután az elhagyott kalapáccsal is őt találtam meg hízott a barkácsolós énje, de mikor a wc papír tekercsekkel üldöztem, arra már nem akart racionális magyarázatot találni.Tesóim szétdobált zoknijai, törölközői és egyéb dolgai is szúrják a szememet és próbálok rendet rakni, de ez tényleg egy szélmalomharc. Anyukám ráadásul még mindig nem értékeli a segítőkészségemet. Mivel sokat mosunk és anyukám már rég nem vesztegeti az időt vasalásra, vesszőparipája lett a tökéletes teregetés. Mély átéléssel rázogatja, húzkodja, majd teríti ki a vizes ruhát. Én pedig előszeretettel tökéletesítem a technikáját azzal, hogy lesben odalopózom, lerángatom, rázogatom a teraszon meghúzkodom, majd ronggyá gyűrve széles mosollyal átadom neki. Egyébként egy ilyen közös teregetésünk után sikerült először igazán bepöccentenem anyukámat. Miután konstatálta a tettemet berakott a szobába, amíg újból kitereget és én magamra hagyottságomban hamar lecsaptam egy nagy doboz posikrémre aminek a tetejét két alsó fogammal szuperul ki tudom már pattintani. Mikor még mindig a teregetésen bosszankodva belépett a teraszról és meglátta ahogy éppen könyékig és homloktól nyakig popsikrémesen kenem az anyagot a padlóra és a szőnyegre ilyet mondott: Mekkora köcsög vagy! Azt nem igazán tudom hogy ez mit jelent, de a hangneméből és aztán a szégyenkezős ábrázatából arra következtettem hogy nem túl pozitív. Na ez milyen durva? Szóval ilyen ha elszakad a cérna!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése