"6 hónapos vagyok.Úgy döntöttem, itt az ideje hogy kezembe vegyem a sorsomat. Ha a családomon múlik, nem sok minden marad fenn az utókornak belőlem, hisz negyedik gyerekként elvárják hogy észrevétlenül ha lehet a család életét nem túlságosan bonyolítva cseperedjem fel önellátóvá. Hát mondanom sem kell nem sejtik még, hogy kivel állnak szemben......."2012.április

2014. február 24., hétfő

Harc

Mivel a wc használatom sínen van, arról meg úgy tűnik végleg lemondtak  a szüleim, hogy valaha egy nyelvet beszélünk, ismét terítékre került az elválasztás.Frissen feléledt dacos öntudatommal elég jól ellavírozok a NEM-ek világában, s bár szeretem feszegetni, azért nagyjából ismerem már a határokat. Aránylag hamar belátom( úgy a tizedik nem-re), hogy nem kapok kindertojást a boltban. Nehezen, de tudomásul veszem ha abba kell hagynom a tévézést (oké azért ilyenkor a NEM mellé elvárok egy két ütősebb érvet, vagy valami szórakoztató alternatív megoldás felajánlását).Újabban sapka-kabát-csizma ügyben is elég meggyőzhető vagyok, de a szopiban nem ismerek tréfát. Nincs alku és engedmény.
 Anya legújabb taktikája a beszéljük meg, hisz már olyan okos nagylány vagyok. Erre én közlöm, hogy igen általában okos nagylány vagyok  de este és a délutáni alváskor kisbaba. Olyanokat mond, hogy ez már neki nem jó (ki nem szarja le), meg hogy fáj amikor szopizok (ilyenkor adok neki egy puszit és kész, hiszen ez nálam is működik), meg hogy mi lesz ha ősszel oviba megyek (ööö? ez miért is probléma?).
Állóháború van s egyenlőre én állok győzelemre. Kíváncsian várom a következő lépést, de addig is megpróbálom meggyőzni, hogy ez az állapot igenis mindegyikőnknek a lehető legjobb.
Pénteken a szüleim koncerten voltak így Rozi mama próbálkozott a cici nélkül eljuttatni álomországba. Úgy fél tizenkettőre sikerült is neki, de én igazán nagyon szenvedtem.Hatalmas sóhajokkal,s nagy könny-fátyolos pislogásokkal éreztettem át vele a lelkiállapotomat. Most komolyan ezentúl minden este így kellene éreznem magam???
A hétvége egyébként tök jó volt. Voltunk látogatóban egy 5 gyerekes családnál ahol én voltam a legkisebb, s igazán otthonosan éreztem magam. A legnagyobb kakofóniában is mélyen elmélyedve bírtam játszani (csak szokás kérdése). A felnőttek egy idő után feladták, a normális kommunikációra irányuló próbálkozásaikat, s kezükből tölcsért csinálva emelt hangon csevegtek egymással.
Soma amúgy is kikészített mindenkit, mert pénteken úgy engedte haza a tanítónéni, hogy az a házi feladat, hogy egész hétvégén beszéljen amennyit bír, így talán képes lesz majd hétfőtől péntekig annyira visszafogni magát a suliban, hogy a kommentárjai nélkül haladni tudnak a tananyaggal. Bátyám természetesen, túlteljesítette a feladatot, ami nem esett nehezére, hiszen csak a szokásos önmagát adta, viszont most minden kísérletre ami arra irányult hogy belé fojtsuk a szót megkaptuk a "de nekem ez a házi feladatom" riposztot.

Újabban Soma vette kézbe a kulturális nevelésem:











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése