"6 hónapos vagyok.Úgy döntöttem, itt az ideje hogy kezembe vegyem a sorsomat. Ha a családomon múlik, nem sok minden marad fenn az utókornak belőlem, hisz negyedik gyerekként elvárják hogy észrevétlenül ha lehet a család életét nem túlságosan bonyolítva cseperedjem fel önellátóvá. Hát mondanom sem kell nem sejtik még, hogy kivel állnak szemben......."2012.április

2014. április 28., hétfő

Változások


Mivel enyhén szólva kinőttük a szobánkat amin hárman osztoztunk, eljött az ideje hogy két legidősebb tesómat a padlásra száműzzük. Oké azért ezt nem úgy kell elképzelni, mint Harry Pottert a lépcső alatt, hanem sok-sok agyalás egymás agyára menés, vita és kétkezi munka nyomán kialakult két csinos kis kamaszbirodalom létrejöttét. Adott volt egy nagy szoba amit vendégszobának használtunk, s miután szüleim röpke fél év alatt el is döntötték az ytong vagy gipszkarton dilemmájukat, bele is vágtunk a munkálatokba. Apa nehezen, de beadta a derekát, hogy a gipszkarton szerelést bízzuk profikra, így maradt elég energiájuk a többi munkára.
Az első lépésként 45(!!) percig ácsorgás egy áruház festékrészlegén még szörnyen is hangozhat, ha az ember lányának nincs egy jó fej Soma bátyja, aki bevezeti a bevásárlókocsival életveszélyesen száguldás rejtelmeibe. Így még jól is szórakoztunk, amíg szüleink és nagytesóink megvívták harcaikat a színek birodalmában. Húsvétor már birtokba is vették az új szobákat. Soma és én maradtunk a régi közös szobában, de anya teljesen átrendezte így kirobbanó örömmel fogadtam új vackomat ami Micimackó és barátai képe alatt kapott helyet. A rajzokat még anya készítette sok évvel ezelőtt Somának, de évek óta bútorok takarták, így nekem teljesen új a dolog. Persze ennek az egész hercehurcának is volt egy csomó tanulsága és vonzata ha úgy tetszik harca:
 1. Anya ízelítőt kapott a 14 évesek kamaszkori önmegvalósításából, a milyen legyen a lányszoba fala harcok nyomán
 2. Megtudtuk hogy szüleinkben akár az ecsetkezelés okán is milyen könnyen fellobbanhat a versenyszellem (kinek a festése szebb harcok)
 3. Kiderült, hogy anya mély szerelembe tud esni egy színnel.
 4. Az is kiderült, hogy nem véletlenül van a festőhengerhez hosszú rúd(anya letesztelte rúd nélkül, és én igazán nagyon jól szórakoztam a kék pöttyös ábrázatán)
 5. Örök tanulság, hogy a kis minta néha köszönő viszonyban sincs a valósággal, s így lesz a szikrázó jégvilág kékből bilikék.
 6. Ne feledjük, ha felújítunk a fólia és a ragasztószalag a legjobb barátunk!
 7. Ja és a legfőbb tanács anya szerint: Mindig legyen nálunk zsepi, ha a padláson a régi dolgokat szelektáljuk. Ki tudja mikor találkozunk egy régi bulinadrággal, vagy egy "első randi pulcsival" jelentsen ez bármit is.


 Réka szeretett volna egy szobaavató ottalvós bulit a barátnőivel, de pechjére lebetegedett, így be kellett érnie velünk, a tesóival. Szombat este annak rendje és módja szerint be is zárkóztunk, a szobájába, de töredelmesen bevallom én nem bírtam szopi nélkül, így este 10 körül kitörtem és a saját ágyamban landoltam anya cicijén. Két bátyám viszont beadta a derekát. Megágyaztak a földön sutyorogtak fél éjszaka és miután Soma elaludt Csongor bár nem reklámozza , de élvezte a nővérem által a Szent Johanna Gimi-ből felolvasott vicces jeleneteket. Anya hajnalban rájuk nézett és nehezen, csak könnyekig elérzékenyülve tudott betelni a látvánnyal, ahogy az utódok teljes összhangban az ő kis véd és dacszövetségükben élvezik egymás társaságát. S csak kívánni tudja, hogy ez kitart és nem rontják el felnőttként. Anya szeret neveket aggatni mindenkire, így érdemelte ki Réka a Rapunzel nevet, mert múlt héten szinte nem is láttuk úgy bezárkózott a toronyszobájába. Persze beteg volt és nagyrészt aludt, de anyánknak ez csak kifogás. Hja, mondtam már hogy örülök, hogy hárman törik nekem az utat az én kamaszkoromig?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése